De student kan onderwijs voorbereiden:
- (Vakspecifieke) leerdoelen stellen, leerstof selecteren en ordenen, binnen het kader van curriculumdoelen op meso- en macroniveau.
- Samenhangende vakspecifieke lessen uitwerken met passende werkvormen, (digitale) materialen en media, afgestemd op het niveau en de kenmerken van zijn leerlingen.
- Passende en betrouwbare evaluatievormen kiezen, maken of samenstellen.
De student kan onderwijs evalueren en verder ontwikkelen:
- De inhoud en de (vak)didactische aanpak van zijn onderwijs uitleggen en verantwoorden.
- De voortgang van leerlingen volgen, de resultaten toetsen, analyseren en beoordelen.
- Zijn (vak)didactische aanpak en handelen kritisch evalueren, analyseren, bijstellen en ontwikkelen.
|
|
In Vakdidactiek 1 ligt de focus op de onmiddellijke onderwijssituatie en het ontwerpen en uitvoeren van een goed gestructureerde onderwijseenheid (les of korte lessenreeks). Onderwerpen die aan bod komen izjn: leerdoelen stellen, samenhangende vakspecifieke lessen uitwerken met passende werkvormen en de voortgang van leerlingen volgen, toetsen, analyseren en beoordelen.
Het is verplicht om de cursussen Professional in de Praktijk 1 en Vakdidactiek 1 tegelijkertijd te volgen.
|
|