SluitenHelpPrint
Switch to English
Cursus: FI-MSECHP
FI-MSECHP
History and Philosophy of Science for SEC
Cursus informatieRooster
CursuscodeFI-MSECHP
Studiepunten (ECTS)5
Categorie / NiveauM (Master)
CursustypeCursorisch onderwijs
VoertaalEngels
Aangeboden doorFaculteit Betawetenschappen; BETA-GST;
Contactpersoondr. F.D.A. Wegener
E-mailF.D.A.Wegener@uu.nl
Docenten
Contactpersoon van de cursus
dr. F.D.A. Wegener
Overige cursussen docent
Blok
2  (11-11-2019 t/m 31-01-2020)
Aanvangsblok
2
TimeslotB: DI-ochtend, DO-middag, DO-namiddag
Onderwijsvorm
Voltijd
OpmerkingThis course is specifically designed for SEC students.
Cursusinschrijving geopendvanaf 16-09-2019 t/m 29-09-2019
AanmeldingsprocedureOsiris
Inschrijven via OSIRISJa
Inschrijven voor bijvakkersJa
VoorinschrijvingNee
Na-inschrijvingJa
Na-inschrijving geopendvanaf 21-10-2019 t/m 22-10-2019
WachtlijstNee
PlaatsingsprocedureStudiepunt/Student desk
Cursusdoelen
- students learn to reflect on how science works. 
- students have become aware of different philosophical positions w.r.t. the aims and methods of science, as well as the relation between reality and theory.
- students can use examples from the history of their discipline when teaching science.
- successful students can enroll for the course Science and the Public as a follow up.
Inhoud
Science teachers, journalists and popularizers have a double task of explaining the specific conceptual content of scientific theories and of conveying a general image of how science works. In both cases, science educators can and should profit from the field of history and philosophy of science (HPS).  HPS studies the conceptual content, development and foundations of science. Its level of analysis differs from the “scientists’ perspective”, and thus affords critical distance. It differs from science popularization in the sense that it doesn’t aim to simplify the content and practice of science. Instead, it emphasizes uncertainty over certainty, diversity over uniformity. HPS is a valuable resource  for science educators and communicators both because of the perspectives it offers and because its case studies provide ample material to draw on.  

Note: the content of this course focusses exclusively on science in the narrow sense of the word, i.e. natural science.
Competenties
-
Ingangseisen
Je moet voldoen aan de volgende eisen
  • Ingeschreven voor één van de volgende opleidingen
    • Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Biologie
    • Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Natuurkunde
    • Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Scheikunde
    • Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Wiskunde
    • Science Education and Communication
  • Toelatingsbeschikking voor de master toegekend
Verplicht materiaal
-
Aanbevolen materiaal
Software
Geen software nodig
Werkvormen
Werkcollege

Toetsen
Eindresultaat
Weging100
Minimum cijfer-

Beoordeling
- written exam 40%
- essay or practical exercise 30 %
- preparation, participation, presentation 30%

SluitenHelpPrint
Switch to English