SluitenHelpPrint
Switch to English
Cursus: INFOB2CE
INFOB2CE
Cognitie en emotie
Cursus informatieRooster
CursuscodeINFOB2CE
Studiepunten (ECTS)7,5
Categorie / Niveau2 (2 (Bachelor Verdiepend))
CursustypeCursorisch onderwijs
VoertaalEngels
Aangeboden doorFaculteit Betawetenschappen; Undergraduate School Betawetenschappen; Undergraduate School Bètawetenschappen;
ContactpersoonI. Saccardi, MSc
E-maili.saccardi@uu.nl
Docenten
Docent
dr. A.A. Akdag
Overige cursussen docent
Docent
M.F. Pessanha de Meneses Ribeiro dos Reis
Overige cursussen docent
Docent
I. Saccardi, MSc
Overige cursussen docent
Contactpersoon van de cursus
I. Saccardi, MSc
Overige cursussen docent
Blok
1  (05-09-2022 t/m 11-11-2022)
Aanvangsblok
1
TimeslotA: A (MA-ochtend, DI-namiddag, WO-ochtend)
Onderwijsvorm
Voltijd
Opmerkinghttp://www.cs.uu.nl/education/vak.php?vak=INFOB2CE
Cursusinschrijving geopendvanaf 30-05-2022 t/m 24-06-2022
AanmeldingsprocedureOsiris Student
Inschrijven via OSIRISJa
Inschrijven voor bijvakkersJa
VoorinschrijvingNee
Na-inschrijvingJa
Na-inschrijving geopendvanaf 22-08-2022 t/m 23-08-2022
WachtlijstJa
Plaatsingsprocedureadministratie onderwijsinstituut
Cursusdoelen

Intended learning objectives:

  1. Knowledge and understanding of important cognitive processes, the most common models of human emotion, and related notions such as engagement, motivation, and (social) presence
  2. Learning and understanding to evaluate the cognitive and emotional response of ICT users
  3. Develop new perspectives such as Affective Computing and Emotional Design
  4. Developing the ability to apply knowledge acquired throughout the lectures in the design and evaluation of various kinds of applications
  5. Learn to present work using a scientific language and with scientific rigor

Assessment
The four parts that contribute to your final grade are:

  • Individual work:
    • Feedback reports: 10%
    • Weekly mini-tests: 15%
    • Final exam: 25%
  • Team work:
    • Term project:
      • Phase 1: 15%
      • Phase 2: 25%
    • Weekly lab-hour assignments: 10 %
Bonus points:
  • Winner team: The teams that receive highest grade from peer-feedback will receive 1 grade point as a bonus for their phase 2 report.
  • Winner feedback reports: The feedback reports will be evaluated by the teams, each team will choose the best feedback they have received. These students will receive 1 grade point as a bonus for their feedback reports.
Repair tests:
  • Final exam. It is possible to repair the final exam grade up to 5.5, but only if 4.0<= final exam grade < 5.5.
  • Feedback reports. It is not possible to repair the feedback reports.
  • Project. It is not possible to repair the project. However, if you pass the requirements of the individual assignments of the course, you will be exempt from them when you re-take the course and will only be responsible for the project.
  • Weekly mini-tests: There will be 5 mini-tests in total, with 10 points for each. Your final grade will be calculated from the 4 most successful tests. If you miss one test, that will not affect your grade. You may take a test with a delay, i.e. as long as you do it within one week of the deadline, with a delay penalty of 2 points.

If you were unable to take the final exam, due to circumstances beyond your control, you will get the opportunity to do a repair test, provided you have reported the situation as soon as can be expected via an email to all the teachers as well as the study advisor. 

You cannot do a repair test if you missed more than one assessment, e.g. the final exam, and the group assignment (phase 1 or 2), or the final exam and the feedback report assignment.

Inhoud
In het vak Cognitie en Emotie behandelen we cognitieve processen (zoals waarnemen, verwerken, gebruiken en onthouden van informatie), emoties en de wisselwerking tussen beide. De aandacht gaat vooral uit naar de rol van deze fenomenen in het ontwerp en gebruik van ICT. 

Traditioneel werden cognitie en emotie in onderzoek en literatuur afzonderlijk behandeld. De wederzijdse be├»nvloeding van emoties en cognitieve processen is echter overduidelijk en zeer relevant voor het ontwerp en de evaluatie van een breed scala aan computerapplicaties: bijvoorbeeld systemen die gebruikers helpen in een stressvolle situatie goede beslissingen te nemen; trainingsapplicaties waarin virtuele karakters emoties moeten kunnen tonen; en games die zowel leuk als leerzaam moeten zijn. Maar ook in dagelijks gebruikte applicaties spelen emoties en cognitieve processen van de gebruiker natuurlijk een rol: wanneer een applicatie te veel informatie tegelijk aanbiedt bijvoorbeeld, kan de gebruiker fouten maken en gefrustreerd raken. Een mooi vormgegeven en goed ontworpen applicatie daarentegen zorgt ervoor dat de gebruiker een prettige ervaring heeft en deze vaker wil gebruiken. 

Het vak is van belang voor studenten met interesse in (applied en entertainment) games, en mens-machine interactie in het algemeen. 
Competenties
-
Ingangseisen
-
Verplicht materiaal
-
Werkvormen
Hoorcollege

Werkcollege

Toetsen
Eindresultaat
Weging100
Minimum cijfer6

SluitenHelpPrint
Switch to English