SluitenHelpPrint
Switch to English
Cursus: TL2V19002
TL2V19002
Communicatie in sociale media
Cursus informatie
CursuscodeTL2V19002
Studiepunten (EC)7,5
Cursusdoelen
Aan het eind van de cursus heeft de student een goed begrip van sociale media-communicatie in verschillende professionele omgevingen. Hij zal in staat zijn om de communicatie van bedrijven en organisaties in sociale media kritisch te analyseren met behulp van bestaande tools en om de resultaten te visualiseren. De student zal ook vaardigheden ontwikkelen om sociale media communicatie in een professionele context te gebruiken en wat hij geleerd heeft toe te passen bij het opzetten van een innovatieve sociale media strategie om een ​​doel, sociale / ethische doelstelling of eigen onderneming te promoten. De communicatiestrategie zal gebaseerd worden op inzicht in de huidige trends en sentimenten, gebruikersgedrag, de rol van influencers, ethische kwesties en evaluatie van de impact.
Inhoud
In deze cursus evalueren we het gebruik van sociale media en we onderzoeken welke strategieën gebruikt kunnen worden om de communicatie te beïnvloeden in professionele omgeving en de ethische vragen die ze oproepen. We vergelijken de kracht van woorden met die van afbeeldingen en stories. We kijken naar de impact van aandacht op sociale media en de rol van influencers. We bespreken hoe taaltechnologie bij het automatisch analyseren van communicatie kan helpen en om een ​​beter inzicht te krijgen in het gedrag van gebruikers en gebruikersgroepen. Technieken zoals sentimentanalyse, trendanalyse  en visualisatie van communicatie worden besproken. We richten ons op hoe sociale media kunnen worden gebruikt in onze samenleving, zoals in kleine en grote bedrijven, in non-profitorganisaties, binnen de overheid. We leren om bestaande sociale media-strategieën kritisch te analyseren en innovatieve communicatiestrategieën te ontwikkelen in een van deze instellingen. We bespreken ook de waarde van sociale media data in de huidige algoritmische samenleving (d.w.z. smart city, kunstmatige intelligentie) en hoe deze data  worden gebruikt om sociaal gedrag te vormen, economische waarde te genereren, politieke keuzes te beïnvloeden en de privacy- en ethische vragen die ze oproepen.
 
Aanvullende informatie
Dit is een cursus met voorrangsregels. Je dient je in te schrijven voor deze cursus vóór maandag 15 november 2021 12.00 uur 's middags.
Als er meer aanmeldingen dan plaatsen zijn, wordt er geloot. 

Luistertaal
In deze cursus is Luistertaal mogelijk. Deze cursus wordt aangeboden in het Engels (en in het Nederlands - werkgroep). De cursus staat ook open voor studenten die deze taal vooral receptief beheersen (als luistertaal). Deze studenten kunnen desgewenst in het Engels of Italiaans deelnemen, en ook toetsonderdelen in die talen afleggen. Als je van luistertaal gebruik wilt maken, neem dan direct na inschrijving contact op met de docent. Let op: als je van luistertaal gebruik maakt, dan wordt deze cursus opgenomen in de profileringsruimte van je opleiding. De cursus kan dan niet gelden als taalspecifieke cursus binnen het major of minor onderdeel van je opleiding.
SluitenHelpPrint
Switch to English