De student kan modellen voor de attitude-gedrag relatie en het beïnvloedingsproces in eigen woorden weergeven.
De student kan verschillende voor communicatie-optimalisatie relevante onderzoeksmethoden beschrijven en vergelijken.
De student kan een functionele analyse van communicatieve producten in hun context uitvoeren.
De student kan een herontwerp van een bestaande communicatieboodschap ontwikkelen, beargumenteren en uitwerken.
De student kan een exploratief en toetsend lezersonderzoek uitvoeren.
De student kan op basis van het uitgevoerde onderzoek een beredeneerd advies uitbrengen aan de voor de communicatieboodschap verantwoordelijke organisatie.
|
|
In deze cursus gaan studenten aan de slag met het optimaliseren van bestaande documenten. Organisaties bijvoorbeeld een gezondheidsinstantie of een milieubeweging, proberen het gedrag van burgers/cliënten te beïnvloeden. Deze teksten bereiken vaak niet hun doel.
Het is de taak van de studenten om aan de hand van een reeks wetenschappelijk gefundeerde methoden te onderzoeken waar dat aan zou kunnen liggen (analyse), de tekst vervolgens zo te reviseren dat de obstakels verdwijnen (ontwerp), en ten slotte met behulp van lezersgerichte methoden van onderzoek te schatten in hoeverre de gereviseerde tekst beter aan zijn doel beantwoordt dan de oorspronkelijke (evaluatie). Bij de analyse, revisie en toetsing krijgen alle talige aspecten van de tekst aandacht: inhoud, structuur en stijl op woord- en zinsniveau.
|
|
Dit is een cursus met voorrangsregels. Je dient je in te schrijven voor deze cursus vóór maandag 15 november 2021 12.00 uur 's middags.
De volgende studenten zijn gegarandeerd van een plaats:;
- BA CIW
- BA TCS en LAS
- premasterstudenten
Overige studenten worden geplaatst middels loting mits er plek is.
LET OP: deze cursus is equivalent aan de cursussen Ned-Instrueren en overtuigen (NE2V13001), Ciw-Communicatie, org. en interactie (CI2V14002) en Ciw-Communicatie en Organisatie (CI2V13004)
|
|