SluitenHelpPrint
Switch to English
Cursus: KU2V17002
KU2V17002
Moderne en hedendaagse kunst: revoluties en tradities (1800-nu)
Cursus informatieRooster
CursuscodeKU2V17002
Studiepunten (ECTS)7,5
Categorie / Niveau2 (Bachelor Verdiepend)
CursustypeCursorisch onderwijs
VoertaalNederlands
Aangeboden doorFaculteit Geesteswetenschappen; BA Onderwijs Geesteswetenschappen; Ug School Geschiedenis en Kunstgeschiedenis;
Contactpersoondr. D.R.E. van de Vijver
E-mailD.R.E.vandeVijver@uu.nl
Docenten
Docent
dr. T.M. Bauduin
Overige cursussen docent
Contactpersoon van de cursus
dr. D.R.E. van de Vijver
Overige cursussen docent
Docent
dr. D.R.E. van de Vijver
Overige cursussen docent
Blok
4  (20-04-2020 t/m 26-06-2020)
Aanvangsblok
4
TimeslotCD: Zie 'Help'
Onderwijsvorm
Voltijd
Cursusinschrijving geopendvanaf 30-03-2020 09:00 t/m 31-03-2020 23:59
AanmeldingsprocedureOsiris
Inschrijven via OSIRISJa
Inschrijven voor bijvakkersJa
VoorinschrijvingNee
WachtlijstNee
Plaatsingsprocedure(Sub)school
Cursusdoelen
Inzicht in en toepassing van kunsthistorische methodiek aan de hand van toonaangevende kunsthistorische en architectuurhistorische literatuur over de betreffende periode. Wetenschappelijke literatuur zoeken, noteren en annoteren. Verdergaande analyse van beeldende kunst en architectuur in situ en in hun specifieke context; schrijfvaardigheid; mondeling presenteren.
Inhoud
Deze cursus verdiept de kennis van de belangrijkste beeldende kunst en gebouwen uit deze periode van ruim 200 jaar door de analyse en interpretatie ervan binnen hun cultuurhistorische en maatschappelijke context aan de hand van zowel eigentijdse primaire bronnen voor analyse en interpretatie als toonaangevende kunsthistorische secundaire literatuur over deze periode.
Competenties
-
Ingangseisen
-
Verplicht materiaal
Wordt nader bekendgemaakt
-
Werkvormen
Excursie

Hoorcollege

Werkcollege

Toetsen
Eindtoets
Weging50
Minimum cijfer5,5

Paper
Weging30
Minimum cijfer5,5

Schriftelijke toets
Weging20
Minimum cijfer5,5

Aspecten van academische vorming
Academisch denken, werken en handelen
Kennis hanteren in een bredere context
Hanteren van wetenschappelijk instrumentarium

SluitenHelpPrint
Switch to English