|
Onderzoeksvaardigheden
- De student(e) kan een eigen onderzoeksproject in beperkte mate zelfstandig ontwerpen en uitvoeren, de resultaten kritisch beoordelen, analyseren en interpreteren. Daarbij toont hij/zij een professionele houding m.b.t. samenwerking, communicatie en wetenschappelijke integriteit.
Professionele bekwaamheid
- De student(e) kan de belangrijkste onderwerpen, concepten en onderzoekstechnieken uit de natuurkunde (Klassieke en Relativistische Mechanica, Elektromagnetisme, Kwantummechanica, Statistische Fysica en Thermodynamica, Golfverschijnselen en Optica, Structuur van de Materie en/of Stromingsleer, Calculus en Lineaire Algebra, Numerieke methoden) relateren en - indien nodig - toepassen in zijn/haar project.
- De student(e) kan onderwerpen, concepten en onderzoekstechnieken uit het gekozen specialisatiegebied (Theoretische of Experimentele Gecondenseerde Materie, Theoretische of Experimentele Deeltjesfysica of Kosmologie, Theoretische of Experimentele Klimaatfysica) in het bijzonder toepassen in zijn/haar project.
Wetenschappelijk rapporteren
- De student(e) kan rapporteren over zijn/haar onderzoeksproject in een schriftelijk verslag en een mondelinge presentatie die beiden voldoen aan de academische standaard voor inhoud, structuur en stijl.
|
 |
|
Meer informatie Bachelor Onderzoek (BONZ) (NS-310B, 15 ECTS)
http://students.uu.nl/beta/natuur-en-sterrenkunde/onderwijs/studieprogramma/bacheloronderzoek-bonz
Het Bachelor Onderzoek is een verplicht vak en vormt de afsluiting van de bachelor opleiding natuurkunde. Je leert onderzoek doen in de natuurkunde. Dat onderzoek kan experimenteel, theoretisch of numeriek van aard zijn of een combinatie daarvan. Je verdiept je kennis op een specifiek onderwerp en doet onderzoekservaring op. Je leert bestaande literatuur te bestuderen, het stellen van een goede onderzoeksvraag, het opstellen van een onderzoeksplan, het formuleren in een (wetenschappelijk) verslag en het presenteren van onderzoeksresultaten.
Je kiest zelf een onderzoek uit in overleg met de coördinatoren:
SAP dr Alessandro Grelli A.Grelli@uu.nl OL 214 tel 2532330
Cursusleider: dr Rupert Holzinger r.holzinger@uu.nl BBG 676 tel 2532910
Studielast 15 ECTS
Dit komt overeen met 420 uur in 17 weken = 25 uur/week = 3 dagen per week. Deze tijd breng je door in nabijheid van je onderzoeksgroep.
Maximaal 2 vakken kunnen naast BONZ gevolgd worden.
Verplichte aanwezigheid bij:
- de startbijeenkomst, mid-term meeting en het afsluitend symposium
- de werkbesprekingen van je onderzoeksgroep
- de BONZ bijeenkomsten met je coördinator
Rooster 2018/19 semester 1
Start BONZ, 10 sept 2018, 9:00
Application form, 10 sept 2018, 17:00
Mid-term meeting, 9 nov 2018
Verslag eerste versie, 2 jan 2019
Upload verslag in IGITUR, 16 jan 2019
Symposium: presentaties, 25 jan 2019
Rooster 2018/19 semester 2
Startbijeenkomst, 11 jan 2019, 14:15
Aanbevolen aanwezigheid, 25 jan 2019, 15:00
Start BONZ, 4 feb 2019, 09:00
Application form, 4 feb 2019, 17:00
Mid-term meeting, 5 apr 2019
Verslag eerste versie, 29 mei 2019
Upload verslag in IGITUR, 12 jun 2019
Symposium: presentaties, 21 jun 2019
Start info 2019/120, 31 mei 2019, 14:15
Start document is het “Application Form BONZ”
Hierin leg je vast met je begeleider en onderzoek coördinator: de onderzoeksvraag, begeleidingstijd, aanwezigheid en andere gegevens. Inleveren bij cursusleider (R. Holzinger, BBG 676)
|
 |
|
|
|
 Competenties-Ingangseisen | | Verplicht materiaal-Aanbevolen materiaalSoftware |
| Werkvormen Toetsen VerslagWeging |  | 100 |
Minimum cijfer |  | - |
BeoordelingBeoordeling wordt vastgelegd in het “Assessment Form BONZ” 1.Een 6 of hoger betekent dat de student het BONZ gehaald heeft. 2.Een 5 betekent een “herkansing” ofwel een maand langer doorgaan. Het cijfer na herkansing kan niet hoger zijn dan een 6 3.Een 4 (of lager) betekent “gezakt”. De student doet een nieuw onderzoek. Het BONZ cijfer wordt samengesteld uit 4.Onderzoekdeel 5.Verslag 6.Presentatie en eventueel een poster.
 |
|
| |