SluitenHelpPrint
Switch to English
Cursus: KU2V17001
KU2V17001
Gouden eeuwen. Kunst en architectuur voor kerk, hof en burgerij (1400-1800)
Cursus informatieRooster
CursuscodeKU2V17001
Studiepunten (ECTS)7,5
Categorie / Niveau2 (Bachelor Verdiepend)
CursustypeCursorisch onderwijs
VoertaalNederlands
Aangeboden doorFaculteit Geesteswetenschappen; BA Onderwijs Geesteswetenschappen; Ug School Geschiedenis en Kunstgeschiedenis;
ContactpersoonS.J. Moran
E-mailS.J.Moran@uu.nl
Docenten
Docent
Docent nog onbekend/To be announced
Overige cursussen docent
Docent
M. Hurx
Overige cursussen docent
Docent
S.J. Moran
Overige cursussen docent
Contactpersoon van de cursus
S.J. Moran
Overige cursussen docent
Blok
3  (04-02-2019 t/m 05-04-2019)
Aanvangsblok
3
TimeslotCD: Zie 'Help'
Onderwijsvorm
Voltijd
Cursusinschrijving geopendvanaf 21-01-2019 09:00 t/m 22-01-2019 23:59
AanmeldingsprocedureOsiris
Inschrijven via OSIRISJa
Inschrijven voor bijvakkersJa
VoorinschrijvingNee
WachtlijstNee
Plaatsingsprocedure(Sub)school
Cursusdoelen
- Verkrijgen van inzicht in historiografie en methodiek voor de kunst en architectuur uit de betreffende periode in zijn cultuurhistorische context
- Kritische analyse en evaluatie van toonaangevende kunsthistorische literatuur voor deze periode.
- Wetenschappelijke literatuur zoeken, noteren en annoteren. 
- Verdergaande schrijfvaardigheid; mondeling presenteren.
Inhoud
Deze cursus verdiept de kennis van en inzage in de belangrijkste kunstobjecten en gebouwen uit deze periode van  'gouden eeuwen' (van de Renaissance tot en met de Gouden Eeuw) door analyse en interpretatie ervan in de cultuurhistorische en maatschappelijke context, met bestudering van zowel eigentijdse schriftelijke bronnen als analyse en evaluatie van toonaangevende kunsthistorische literatuur over deze periode.
Ingangseisen
Verplicht materiaal
Wordt nader bekendgemaakt
-
Werkvormen
Excursie

Hoorcollege

Werkcollege

Toetsen
Eindtoets
Weging50
Minimum cijfer5,5

Paper
Weging30
Minimum cijfer5,5

Schriftelijke toets
Weging20
Minimum cijfer5,5

Aspecten van academische vorming
Academisch denken, werken en handelen
Kennis hanteren in een bredere context
Hanteren van wetenschappelijk instrumentarium

SluitenHelpPrint
Switch to English