SluitenHelpPrint
Switch to English
Cursus: INFOIMP
INFOIMP
Imperatief programmeren
Cursus informatie
CursuscodeINFOIMP
Studiepunten (EC)7,5
Cursusdoelen
De student kent de taalconstructies en het gangbare idioom van de imperatieve en objectgeoriënteerde programmeerparadigma's, en is in staat om daarmee een interactieve applicatie voor een eenvoudig algoritme te bouwen.
Inhoud
In de gemeenschappelijke basis van imperatief programmeren en het zustervak gameprogrammeren komen aan de orde:
  • de structurering van een OO-programma (klassen, methoden, objecten, (her)definitie)
  • de belangrijkste opdrachtvormen (toekenning, if, while, for, evt. switch en try)
  • de belangrijkste expressievormen (constante, variabele, aanroep, operatoren, new, arrays)
  • enkele programma-frameworks (event-driven, main met console-I/O)
  • elementaire design patterns (zoeken van minimum, opbouwen van resultaat, turven, enz.)
  • deelementaire datatypen (int, double, boolean, char, string, arrays)
  • een aantal belangrijke libraries (basis-utilities, graphics, opbouw userinterfaces)
  • de omgang met de ontwikkelomgeving
In Imperatief programmeren wordt daarnaast nader ingegaan op:
  • meer gevanceerde OO-constructies (abstract klassen, interfaces, generieke types)
  • libraries voor File-I/O en Collections
  • achtergronden, geschiedenis en klassieken van imperatief programmeren
  • toepassingen, met name het implementeren van algoritmen
 
 
 
SluitenHelpPrint
Switch to English