Het Introductieproject heeft de volgende leerdoelen:
-
In het project doe je ervaring op met de basismethoden van de informatica: je analyseert een systeem, je modelleert en ontwerpt een oplossing, je realiseert het ontwerp door een implementatie met gebruikmaking van libraries, je evalueert de resultaten.
-
Je kunt projectmatig werken: samenwerken in teamverband, plannen van werkzaamheden, systematisch/methodisch te werk gaan, werken met een professionele houding (afspraken nakomen, aan deadlines houden, enz.).
-
Je kunt je werk presenteren: in woord, in geschrift, met behulp van audiovisuele middelen.
|
|
Het introductieproject gametechnologie is specifiek bedoeld voor eerstejaars studenten Informatica die het studiepad gametechnolgie volgen.
Tijdens dit project wordt er een game ontwikkeld in een team van ongeveer 5 studenten. Van deelnemers wordt verwacht dat ze het vak gameprogrammeren hebben gevolgd en kunnen programmeren in C# en XNA.
Elke projectgroep bestaat uit ongeveer 5 studenten uit dezelfde tutorgroep. Eventuele ouderejaars studenten worden verdeeld over de verschillende groepen. De belangrijkste werkvorm is zelfwerkzaamheid van het team.
Het team krijgt daarnaast ondersteuning door middel van
-
regelmatige projectbijeenkomsten met de begeleider
-
enkele hoorcolleges
-
consults met experts
Het team zal het resultaat tonen bij een afsluitend symposium.
|
|